heelhuids aangekomen in antananarivo - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Renetha en Els - WaarBenJij.nu heelhuids aangekomen in antananarivo - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Renetha en Els - WaarBenJij.nu

heelhuids aangekomen in antananarivo

Blijf op de hoogte en volg Renetha en Els

09 Oktober 2014 | Madagascar, Antananarivo

Hoi allemaal thuis !
We zijn veilig aangekomen in Antananarivo de hoofdstad van madagascar!
We hebben een reis van woensdag 8 oktober half 7 sochtends tot vanmorgen 11 uur er op zitten ! Zonder slaap.. vanmiddag maar gelijk het hotel bed uitgeprobeerd , was wel even nodig ! We leven hier een uurtje eerder dan jullie ! De bus reis naar Parijs ging helemaal goed, we hebben een aantal stops gemaakt tussendoor en rond 4 uur waren we in Parijs. We konden daar gelijk de metro nemen. Even een heel gepuzzel hoe we het best bij het vliegveld orly kwamen, maar na ander half uur waren we er ! Met koffers in de metro is geen aanrader , ze hebben daar onder de grond bij het overstappen niet zo veel liften en heel veel trappen.. dus dan weet je het wel;) Op het vliegveld was alles wel duidelijk aangegeven dus we stonden al snel achter de douane. Om 20:20 gingen we de lucht in! We vlogen nog boven onweer dus dat was wel even mooi om te zien! Ook zagen we rond half 5 de zon al opkomen toen we boven oostafrika vlogen ! Even een tussenstop gemaakt om wat passagiers in en uit te laten gaan. Het was een klein eiland waar de helft ongeveer vliegveld was en de andere helft sloppenwijk :( Dzaouuzi heet het ! Daarna nog anderhalf uur vliegen naar antananarivo. En zij we veilig aangekomen! Na anderhalf uur hadden we onze koffers , visa stempel en paspoort check gehad. Er stond een chauffeur van het hotel ons op te wachten en heeft ons naar het hotel gecrossd! In Nederland had deze chauffeur ze rijbewijs kwijt geweest! Kleine straatjes armoedige wijken alles even snel gezien , het is niet veilig om daar als blanken te lopen , dus we blijven mooi in het hotel. En morgen vliegen we naar fort dauphin ! Half 6 naar het vliegveld! Liefs els en reneet uit madagascar

• 09 Oktober 2014 - 19:13

Anita De Ruijter:

hey els en renetha,

heel veel succes in dat verre land.
    hoe lang blijven jullie er?
    veel hulp en zegen toegewenst.

liefs anita

Renetha en Els

8 oktober hopen wij , Renetha Flipse en Els Bax, voor 4 weken naar Madagascar te gaan. Dit is het eiland ten zuidoosten van Afrika. Madagascar valt onder de ontwikkelingslanden. 72 procent van de bevolking leeft onder de armoede grens. We gaan voor de organisatie Azafady, die lokale projecten organiseert met de lokale bevolking, vrijwillig naar Madagascar om de lokale bevolking een handje te helpen. Een heel aantal andere vrijwilligers uit verschillende landen komen ook naar Madagascar om te bouwen aan een schooltje. Dit is namelijk wat wij hopen te gaan doen! Op deze pagina kunt u alles volgen wat wij meemaken, en wat ons bezighoud. We hopen op een goede reis met mooie ervaringen en een behouden thuiskomst.

Actief sinds 30 Sept. 2014